ΝΔ ΚΑΙ ΚΙΝ.ΑΛ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ

   ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αποτελούν το δίπολο της μεταπολίτευσης μέχρι την χρεοκοπία και την είσοδο στην εποχή των μνημονίων. 
  Η ΝΔ, ως κυβερνητική πλειοψηφία, υπήρξε η κυρίως υπεύθυνη για την θέσπιση του Συντάγματος του 1975, το οποίο κατοχύρωσε τις ασυλίες, τα προνόμια και την παντελή έλλειψη ελέγχου και λογοδοσίας του πολιτικού συστήματος, περιόρισε τα πολιτικά δικαιώματα στα απολύτως ελάχιστα και αυτονόητα , ποδηγέτησε την Δικαιοσύνη και καθιέρωσε το προβληματικό πολίτευμα της προεδρευομένης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, βάσει του οποίου η βουλή απώλεσε την ανεξαρτησία της και καθυποτάχθηκε στην εκτελεστική εξουσία.
   Το ΠΑΣΟΚ είναι υπεύθυνο για την αναθεώρηση του 1986 που κατέστησε τον Πρωθυπουργό ανώτατο άρχοντα και τον ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας περίπου διακοσμητικό.
    Και τα δύο κόμματα συνήργησαν στην εγκληματική αναθεώρηση του 2001, η οποία, ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων και της προγραμματισμένης λεηλασίας του δημοσίου χρήματος, επιχείρησε να περιορίσει στο ελάχιστο ακόμη και την έρευνα περί εγκλημάτων μελών κυβερνήσεων ή άλλων επίκουρων του πολιτικού συστήματος μέσω της συντομότατης παραγραφής, της απαγόρευσης ελέγχου των πάσης φύσεως λιστών και της αδυναμίας συγκρότησης ανεξάρτητων αρχών ενώ, απεναντίας,στην αναθεώρηση του 2008 τα ίδια κόμματα φρόντισαν δήθεν να διαφωνήσουν, ώστε να μην επιτευχθεί η πλειοψηφία των 180 βουλευτών, να μην αναθεωρηθεί τίποτε το ουσιώδες και, κυρίως, να εμποδιστεί κάθε νέα αναθεώρηση μέχρι το 2013, καθώς, βάσει του άρ. 110Σ ,έπρεπε να παρέλθει πενταετία από την ολοκλήρωση της προηγούμενης.
   Μετά το 2013, όταν κατέστη δυνατή και πάλι η αναθεώρηση, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τα οποία βρίσκονταν στην εξουσία, ενέπαιζαν τον ελληνικό λαό ότι δήθεν προτίθεντο να την διενεργήσουν ,χωρίς να πράξουν απολύτως τίποτε μέχρι την λήξη της κυβερνητικής θητείας τους, οπότε η ΝΔ κατέθεσε πρόταση αναθεώρησης εν γνώσει της ότι είναι αδύνατη η συζήτησή της λόγω των επερχόμενων εκλογών. 
   Μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ στην εξουσία και τις εξαγγελίες περί ριζικής αλλαγής του Συντάγματος με την συμμετοχή των πολιτών τον Ιούλιο 2016, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία με τα φίλα προσκείμενα ΜΜΕ και συνταγματολόγους, αντιστάθηκαν λυσσαλέα σε κάθε πιθανότητα συμμετοχής των πολιτών στην διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, προτάσσοντας με υποκρισία την δήθεν προστασία των θεσμών, ευτυχώς όμως για αυτά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ υπήρξε εξίσου υποκριτική και ουδέποτε είχε σκοπό στο ζήτημα της αλλαγής του Συντάγματος να  ζητήσει και να λάβει πραγματικά υπόψη την βούληση των πολιτών. 
    Όσο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατέθετε πρόταση αναθεώρησης, η υποκρισία συνεχιζόταν με δηλώσεις Μητσοτάκη περί ανάγκης "γενναίας" αναθεώρησης και επιστολές της Γεννηματά με αίτημα να ξεκινήσει αμέσως η διαδικασία αλλαγής του Συντάγματος. Αλλά, τελικά, ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε και εκκίνησε την διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος. Και τώρα φαίνεται ότι οι αδίστακτοι και κακομαθημένοι επιβήτορες της εξουσίας, παρά την καταστροφή που επέφεραν στην κοινωνία, δεν εννοούν να παραχωρήσουν έστω και ψήγματα βελτίωσης του υπάρχοντος συστήματος, ούτε στο ζήτημα των μικρών βελτιώσεων των διατάξεων περί ευθύνης υπουργών και  της μερικής κατάργησης της ποινικής ασυλίας των βουλευτών, ούτε βεβαίως - ακόμη περισσότερο- στο ζήτημα της καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με πρωτοβουλία πολιτών, έστω και εάν για αυτά , όπως προβλέπει η προσχηματική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, απαιτείται ο υπέρογκος αριθμός του ενός εκατομμυρίου υπογραφών.
  Παρόλο που το άρ. 110 Σ ορίζει σαφώς ότι η παρούσα Βουλή διαπιστώνει την ανάγκη αναθεώρησης και καθορίζει ειδικά τις διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν και κατόπιν " η επόμενη Βουλή κατά την πρώτη σύνοδό της" υποχρεούται να αποφασίσει και να θεσπίσει ειδικά τις αναθεωρητέες διατάξεις, σύμφωνα με δηλώσεις - υπονοούμενα στελεχών, αλλά και δημοσιεύματα του Τύπου, με πρόσχημα ότι δεν γίνεται αποδεκτό το αίτημα της αντιπολίτευσης να ενταχθεί στις αναθεωρητέες διατάξεις και το άρ. 16 που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ, εφόσον μετά τις εκλογές λάβουν την κυβερνητική πλειοψηφία, προσανατολίζονται, είτε να "παγώσουν " και τελικά να μην διενεργήσουν ποτέ το δεύτερο στάδιο της αναθεώρησης, είτε να προχωρήσουν μεν τυπικά σε απόφαση συζήτησης αναθεώρησης κατά την πρώτη σύνοδο της Βουλής σύμφωνα με το Σύνταγμα  και τον Κανονισμό της Βουλής, αλλά να φροντίσουν να μην ληφθεί ποτέ απόφαση αναθεώρησης.
   Το διάτρητο Σύνταγμα της χώρας που φτιάχθηκε στα μέτρα τους δεν προβλέπει την ύπαρξη Συνταγματικού Δικαστηρίου που θα κρίνει την παραβίαση του Συντάγματος,ούτε άλλη αρχή που θα υποκαταστήσει την Βουλή σε περίπτωση που αυτή αδρανήσει και αρνηθεί να εφαρμόσει το Σύνταγμα.  
      Υπάρχει όμως μία διάταξη που πρέπει να την λάβουν υπόψη τους όσοι επεξεργάζονται με θράσος τέτοια σχέδια εκτροπής: Πρόκειται για το άρ. 134 παρ.2 του Ποινικού Κώδικα,το οποίο ορίζει ότι τιμωρείται με ισόβια ή με πρόσκαιρη κάθειρξη μεταξύ άλλων όποιος, "με σφετερισμό της ιδιότητάς του ως οργάνου του κράτους" , επιχειρεί "να διαταράξει την ομαλή λειτουργία του πολιτεύματος". Στις περιπτώσεις αυτές, το αδίκημα, το οποίο εντάσσεται στα εγκλήματα εσχάτης προδοσίας, παραγράφεται μετά είκοσι έτη, ακόμη και εάν ο δράστης έχει το προνόμιο να είναι βουλευτής. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΣΑΝΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΡΝΕΑΔΟΥ

Οι παράγοντες που διαμόρφωσαν την πολιτειακή οργάνωση και τα Συντάγματα ...

ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 21ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2023