Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2015

ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΒΙΑΣΟΥΝ!

   Η παραίτηση της κυβέρνησης ανέδειξε τον τυχοδιωκτικό τρόπο με τον οποίο οι παράγοντες της πολιτικής ζωής του τόπου επικαλούνται την τήρηση του Συντάγματος προκειμένου να το παραβιάσουν.
    Πρώτος απ' όλους ο ίδιος ο παραιτηθείς Πρωθυπουργός, όταν μετέβη στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να καταθέσει την παραίτησή του, προκειμένου να αιφνιδιάσει τους αντιπάλους του, ζήτησε επικαλούμενος το Σύνταγμα τον άμεσο διορισμό υπηρεσιακής κυβέρνησης και την διενέργεια εκλογών. Αλλά το Σύνταγμα, στο άρ. 38 παρ. 1 ορίζει ότι σε περίπτωση παραίτησης της κυβέρνησης εφαρμόζεται πρώτα η διαδικασία των διερευνητικών εντολών του άρ. 37 παρ.2,3 και 4 και μόνο εφόσον αυτές αποβούν άκαρπες και δεν σχηματιστεί κυβέρνηση, διορίζεται υπηρεσιακή κυβέρνηση για την διενέργεια εκλογών.
   Δεύτερη η ανεκδιήγητη Πρόεδρος της Βουλής ισχυρίστηκε ότι παραβιάστηκε ο Σύνταγμα επειδή ο Πρωθυπουργός δεν ενημέρωσε την Βουλή για την παραίτησή του και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν ζήτησε από εκείνη να τον ενημερώσει για τις έδρες των κομμάτων της βουλής προκειμένου να παράσχει τις διερευνητικές εντολές. Ωστόσο, το Σύνταγμα ορίζει ρητά στο άρ. 35 ότι , σε περίπτωση παραίτησης της κυβέρνησης προβλέπεται μόνο η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος , το οποίο, εάν δεν προσυπογράψει ο παραιτηθείς Πρωθυπουργός , υπογράφεται μόνο από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και από την δημοσίευση του διατάγματος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως λαμβάνουν γνώση όλοι οι πολίτες περί της παραιτήσεως. Απεναντίας, πουθενά δεν προβλέπεται υποχρέωση του Πρωθυπουργού να ενημερώσει με άλλο τρόπο ειδικά την Πρόεδρο της Βουλής. Επίσης δεν προβλέπεται από καμία διάταξη του Συντάγματος υποχρέωση του Προέδρου της Δημοκρατίας να ζητήσει ενημέρωση από την Πρόεδρο της Βουλής πριν παράσχει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του δεύτερου ή του τρίτου κόμματος της Βουλής προς σχηματισμό Κυβέρνησης σύμφωνα με το αρ. 37 του Συντάγματος.    
     Τρίτος ο πρόεδρος της ΝΔ επικαλέσθηκε και αυτός το Σύνταγμα ισχυριζόμενος ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει να συγκαλέσει το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών προκειμένου να διαπιστώσει την δυνατότητα σχηματισμού κυβέρνησης. Αλλά  ούτε οι δικές του απόψεις βρίσκουν έρεισμα στο κείμενο του Συντάγματος διότι στο άρ. 37 παρ. 3 δεν γίνεται πουθενά λόγος για υποχρέωση σύγκλησης του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών παρά μόνο για υποχρέωση του Προέδρου της Δημοκρατίας "να καλέσει τους αρχηγούς των κομμάτων" (με τον τρόπο που εκείνος κρίνει ακόμη και τηλεφωνικά και προφανώς και κατ' ιδίαν).  
   Τέταρτος ο Πρόεδρος της Χρυσής Αυγής που ζητούσε να λάβει το δικό του κόμμα την τρίτη διερευνητική εντολή επειδή αυτό εξελέγη τρίτο κόμμα στις εκλογές του Ιανουαρίου ενώ το Σύνταγμα ορίζει ρητά ότι η διερευνητική εντολή παρέχεται στον αρχηγό του τρίτου "σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος".
    Τελευταίος ο αρχηγός του νεοσύστατου κόμματος "Λαϊκή Ενότητα" , ο οποίος αφού έλαβε την τρίτη διερευνητική εντολή, αντί να επιχειρήσει σύμφωνα με το Σύνταγμα διορισμό κυβέρνησης άρχισε να συναντάται με απολύτως αναρμόδιους συνδικαλιστικούς και άλλους φορείς και ταυτόχρονα προέβη και αυτός σε επίθεση κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας ασκώντας πίεση να καλέσει Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών και να μην προκηρύξει εκλογές στις 20 Σεπτεμβρίου αλλά στις 27 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, το Σύνταγμα, στο άρ.41 ορίζει ότι η εκλογές προκηρύσσονται μέσα σε τριάντα ημέρες από την διάλυση της Βουλής και συνεπώς δύνανται να προκηρυχθούν και στις 20 Σεπτεμβρίου.
   Όλοι οι παραπάνω νομίζουν ότι το Σύνταγμα υφίσταται για να εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Γι' αυτό άλλωστε  μέχρι σήμερα απέφυγαν να συζητήσουν κάθε πρόταση αλλαγής του ώστε να μην επιτρέπονται τα παιχνίδια με την τήρηση του Συντάγματος, αλλά η τήρησή του να ελέγχεται και  να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού.
   Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέχρι στιγμής, αντέχει τις πιέσεις συνεχίζει να μην τους λαμβάνει υπόψη και εφαρμόζει κατά γράμμα και με υποδειγματικό τρόπο τις συνταγματικές διατάξεις.   
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου