ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

       Η κ. Άννα Διαμαντοπούλου, πολιτική μηχανικός από την Κοζάνη, κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι η μοναδική Ελληνίδα πολιτικός, η οποία πρότεινε την εισαγωγή της αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας του ελληνικού κράτους. Φαίνεται όμως ότι αυτή η δήλωσή της εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως από τον πρωθυπουργό, ο οποίος έσπευσε να της αναθέσει το Υπουργείο Παιδείας, προσθέτοντας μάλιστα στο επιτελείο της ως αναπληρώτρια υπουργό και υφυπουργό τις - εξίσου γνώστριες του αντικειμένου και επιτυχημένες- Φώφη Γεννηματά (πολιτική επιστήμονα και πρώην υπερνομάρχη Αττικής με πλούσιο έργο) και Εύη Χριστοφιλοπούλου, νομικό,διδάκτωρ του London school of economics (με θέμα την ...αποκέντρωση στην μεταδικτατορική Ελλάδα).
      Η παραπάνω ομάδα, όπως είναι φανερό, δεν χρειαζόταν και πολύ χρόνο για να εξοικειωθεί με το αντικείμενο του Υπουργείου. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα η μεταρρύθμιση ξεκίνησε από τα συνθήματα, όπου κεντρική θέση έλαβε η φράση "ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ", προφανώς για να αντιληφθούμε όλοι πόσο μεγάλη σημασία δίνει πλέον το υπουργείο Παιδείας στους μαθητές. Εν συνεχεία ήλθε η μεγαλειώδης έμπνευση του λεγόμενου  " ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ" , όπου , πέρα από τις διάφορες ασυναρτησίες και γενικότητες  κυριαρχεί, όπως θα ανέμενε κανείς, η εκμάθηση ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικού υπολογιστή, προσόντα ιδανικά για κάποιον ο οποίος ονειρεύεται να εργασθεί ως γραμματέας. 
      Αλλά, μετά τα εύκολα συνθήματα και τις ασυναρτησίες ήλθαν και οι δυσκολίες που αφορούσαν την εξοικονόμηση δαπανών για να εκτελεστεί το μνημόνιο. Έτσι και με δεδομένο  ότι στο μνημόνιο προβλέπεται  μέχρι το έτος 2014 η εξοικονόμηση ποσού 11 δις ευρώ περίπου από πηγές οι  οποίες δεν είχαν διευκρινιστεί ("μη καθορισμένα μέτρα"),  η δε κυβέρνηση δεν είχε  καμία διάθεση να καταργήσει λ.χ. την κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων, ούτε να ελέγξει το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ όσων κατέκλεψαν το δημόσιο χρήμα, αποφασίστηκε η συγχώνευση και κατάργηση σχολικών μονάδων.
     Προ ολίγων ημερών ανακοινώθηκε ότι, από τις 16.000 σχολικές μονάδες της χώρας πρόκειται να συγχωνευτούν οι 1.933 κατά τρόπο ώστε  από αυτές θα καταργηθούν 1.056 σχολεία και θα απομείνουν 877. Ακολούθως, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, δημιουργούνται σε πολλές περιπτώσεις σχολεία- τέρατα των 400 μαθητών τύπου συγκροτήματος Γκράβας και καταργούνται οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα μετακινήσεις εκπαιδευτικών και κενά θέσεων, κύριως στην έναρξη του σχολικού έτους.
     Το Υπουργείο Παιδείας έσπευσε βεβαίως με το γνωστό θράσος να δηλώσει ότι " αλλάζει τον σχολικό χάρτη της χώρας με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης" (!). Ωστόσο, άλλο πράγμα είναι βέβαιο: Τόσο μεγάλο αριθμό καταργήσεων σχολείων δεν είχε γνωρίσει ποτέ ο τόπος από την εποχή της τουρκοκρατίας μέχρι σήμερα. Μάλιστα, εάν δεχθούμε όσα πρεσβεύει το Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Βερέμης και άλλοι ότι οι Τούρκοι ουδέποτε έθεταν εμπόδια στην εκπαίδευση των Ελλήνων και ότι το κρυφό σχολειό είναι μύθος, τότε, ούτε επί τουρκοκρατίας δεν συνέβη να κλείσουν 1056 σχολεία με μία απόφαση!
     

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΣΑΝΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΡΝΕΑΔΟΥ

Οι παράγοντες που διαμόρφωσαν την πολιτειακή οργάνωση και τα Συντάγματα ...

ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 21ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2023